مدل مانتو
عکس های مایلی سایرس 2015 , چیدمان جهاز , دانلود اهنگ دوستت دارم از رضاصادقی , عکس های گوگوش , عکس‌عاشقانه , قسمت اخرقبول میکنم , عکس. ایرانی , اسپرت پراید , قسمت 170 فریحا , مدل مانتو بهاره

 
تاريخ : 2017-07-01

ترجمه فارسی نهج البلاغه فضيلت خاندان پيامبر
از خطبه‏هاي آن حضرت عليه‏السلام است (در فضائل و مناقب ائمه اطهار): خداوند پيغمبرانش را برانگيخته و حيش را به آنان اختصاص داد، و آنها را براي مردم حجت و دليل گردانيد تا ايشان را (در کردارشان) حجت و عذر نباشد (به اينکه ما به اوامر و نواهي تو آشنا نبوديم) پس همه را بوسيله پيغمبران به راه حق دعوت فرمود. آگاه باشيد که خداوند (احوال) مردم را آشکار نمود نه آنکه به آنچه پنهان داشته‏اند از اسرار و انديشه‏هائي که در دل دارند بي‏اطلاع باشند، بلکه (فرستادن پيغمبران و امر و نهي) براي آن بود که آنان را بيازمايد که کردار کدام کس بهتر است (معني آزمايش خداوند اين است که چه کس در دنيا از فرمان او پيروي نموده رستگار ميگردد، و که نافرماني کرده به عذاب گرفتار ميشود، نه آنکه آخر کار آنان را ندانسته بخواهد دانا گردد، چنانکه در شرح خطبه شصت و دوم بيان شد) تا ثواب (بهشت) پاداش (کردار نيک) و عذاب (آتش) کيفر (کردار زشت) باشد (چون با اين بيان دانستيد که سبب آزمايش الهي چيست، پس) کجايند کساني که گمان ميکنند که آنان در علم (اسرار خلقت و تفسير و تاويل قرآن کريم) مطلع و استواراند، به جز ما اهل بيت؟ ادعاي آنان دروغ و ستم بر
ما است، زيرا خداوند ما را برتري داده و ايشان را فرو گذاشته، و (اين مقام و منزلت را) به ما عطا فرموده و آنان را بي‏بهره ساخته، و ما را داخل نموده و آنها را خارج فرموده، به وسيله ما هدايت و راهنمائي طلب ميگردد، و بينائي از کوري و گمراهي خواسته ميشود، محقق است که ائمه و پيشوايان دين از قريش هستند که از هاشم بوجود آمده‏اند (و از نسل علي و فاطمه عليهماالسلام ظاهر گشته‏اند): امامت و خلافت بر غير ايشان سزاوار نيست و خلفاي غير آنان (که به ناحق روي کار آمده‏اند براي جانشيني پيغمبر اکرم) صلاحيت ندارند (زيرا لازمه خلافت و امامت خصائصي است که در غير ائمه اثني عشر يافت نميشود، و اين فرمايش امام عليه‏السلام صراحت دارد به اينکه امامت براي غير دوازده امام شايسته نيست).
قسمتي از اين خطبه است (در توبيخ و سرزنش بني‏اميه و پيروانشان): دنيا را اختيار کرده آخرت را پشت سر انداختند، و از آب صاف و گوارا (تقوي و پرهيزکاري) چشم پوشيده و آب گنديده آشاميدند (به عذاب هميشگي تن دادند) گويا مي‏بينم يک فاسق و گناهکار ايشان (عبدالملک ابن مروان) را پيرو از منکر و کارهاي زشت که با آن الفت و انس گرفته دارم و موافق گشته، تا اينکه موهاي سرش بر آن کار زشت سفيد گرديده و خوهايش به آن رنگ شده است (حکومت و سلطنت او به طول انجاميده، و زشتکاري جبلي و غريزه او گشته) پس (به انجام هر کار زشتي) رو آورد در حالتي که کف بر لب دارد (مست و بي‏پروا است) مانند درياي بزرگ پرموجي که باک ندارد از آنچه غرق ميگرداند، يا مانند افتادن آتش در گياه خشک که نينديشد از آنچه ميسوزاند (در چنين زماني) کجايند عقلهاي افروخته شده به چراغهاي هدايت و ديده‏هاي نگرنده به نشانه تقوي و پرهيزکاري؟ کجايند دلهائي که به خدا تخصيص داده شده و به طاعت و بندگي خدا بسته شده‏اند؟ (کجايند طرفداران پيشوايان دين که به جز اطاعت و فرمانبرداري خدا پيشه‏اي ندارند؟ در حاليکه بني‏اميه) به متاع دنيا هجوم آورده و براي حرام با يکديگر زد و خورد مينمايند، و نشانه بهشت و آتش براي ايشان نمايان است، پس از بهشت روگردانده و با اعمال و کردارشان به آتش توجه نموده‏اند، و پروردگارشان آنها را (به راه رستگاري) دعوت فرموده، آنان رميده پشت گردانيدند، و شيطان ايشان را (به راه ذلت و بدبختي) خوانده، آنها دعوتش را پذيرفته به آن روآوردند. متن عربی نهج البلاغه ( وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ: ) ‏بَعَثَ‏ ‏رُسُلَهُ‏ بِما خَصَّهُمْ بِهِ مِنْ وَحْيِهِ، وَ جَعَلَهُمْ حُجَّةً لَهُ عَلى خَلْقِهِ، لِئلّا تَجِبَ الْحُجَّةُ لَهُمْ بِتَرْکِ الْإِعْذارِ إِلَيْهِمْ، فَدَعاهُمْ بِلِسانِ الصِّدْقِ إِلى سَبِيلِ الْحَقِّ. أَلا إِنَّ اللَّهَ قَدْ ‏کَشَفَ‏ ‏الْخَلْقَ‏ کَشْفَةً لا أَنَّهُ جَهِلَ ما أَخْفَوْهُ مِنْ مَصُونِ أَسْرارِهِمْ وَ مَکْنُونِ ضَمائِرِهِمْ، وَ لکِنْ ‏لِيَبْلُوَهُمْ‏ ‏أَيُّهُمْ‏ ‏أَحْسَنُ‏ ‏عَمَلًا، فَيَکُونَ الثَّوابُ جَزاءً وَ ‏الْعِقابُ‏ ‏بَواءً. أَيْنَ الَّذِينَ زَعَمُوا أَنَّهُمُ الرَّاسِخُونَ فِى الْعِلْمِ دُونَنا؟ کَذِباً وَ بَغْياً عَلَيْنا، أَنْ رَفَعَنَا اللَّهُ وَ وَضَعَهُمْ، وَ أَعْطانا وَ حَرَمَهُمْ، وَ أَدْخَلَنا وَ أَخْرَجَهُمْ، بِنا يُسْتَعْطَى الْهُدى، وَ يُسْتَجْلَى الْعَمى، إِنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ قُرَيْشٍ غُرِسُوا فِى هذَا الْبَطْنِ مِنْ هاشِمٍ: لا تَصْلُحُ عَلى سِواهُمْ، وَ لا تَصْلُحُ الْوُلاةُ مِنْ غَيْرِهِمْ.
مِنْها: اثَرُوا عاجِلًا، وَ أَخَّرُوا اجِلًا، وَ تَرَکُوا صافِياً، وَ شَرِبُوا اجِناً، کَأَنِّى أَنْظُرُ إِلى فاسِقِهِمْ وَ قَدْ صَحِبَ الْمُنکَرَ فَأَلِفَهُ وَ ‏بَسِئَ‏ ‏بِهِ‏ وَ وافَقَهُ، حَتّى شابَتْ عَلَيْهِ مَفارِقُهُ، وَ صُبِغَتْ بِهِ ‏خَلائِقُهُ‏، ثُمَّ أَقْبَلَ مُزْبِداً کَالتَّيّارِ لا يُبالِى ما غَرَّقَ، أَوْ کَوَقْعِ النّارِ فِى الْهَشِيمِ ‏لا ‏يَحْفِلُ‏ ما حَرَّقَ! أَيْنَ الْعُقُولُ الْمُسْتَصْبِحَةُ بِمَصابِيحِ الْهُدى، وَ الْأَبْصارُ اللّامِحَةُ إِلى ‏مَنارِ ‏التَّقْوى؟ أَيْنَ الْقُلُوبُ الَّتِى وُهِبَتْ لِلَّهِ وَ عُوقِدَتْ عَلى طاعَةِ اللَّهِ ‏ازْدَحَمُوا ‏عَلَى‏ ‏الْحُطامِ‏، وَ تَشاحُّوا عَلَى الْحَرامِ وَ رُفِعَ لَهُمْ عَلَمُ الْجَنَّةِ وَ النّارِ فَصَرَفُوا عَنِ الْجَنَّةِ وُجُوهَهُمْ وَ أَقْبَلُوا إِلَى النّارِ بِأَعْمالِهِمْ، ‏دَعاهُمْ‏ ‏رَبُّهُمْ‏ فَنَفَرُوا وَ وَلَّوْا، وَ دَعاهُمُ الشَّيْطانُ فَاسْتَجابُوا وَ أَقْبَلُوا.

ارسال توسط poolnewspaper
رپورتاژ
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
طرز تهیه روغن خراطین
معرفی دینگ و ذکر تفاوت‌ها
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
انجام پایان نامه مدیریت
نمایندگی برندها در ایران
روش انتخاب اسباب بازی مناسب کودکان
سامانه جامع مشاغل شهرری
فال حافظ
معرفی شرکت اریا منتخب پارسیان
سرویس VOIP
اریا منتخب پارسیان عرضه جوجه شترمرغ بوقلمون
تورهای لحظه آخری ارزان کیش دبی مالزی و تایلند
مبل تالار یا صندلی مبل تالار پذیرایی
قیمت عمل بینی
بلیط های چارتری ارزان قیمت
بهترین روش انتخاب آتلیه عروس

لینک های مفید
آموزش مجازی | بیوگرافی ۹۸ | تجهیزات تالار | کاغذ دیواری | کاغذ دیواری |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ

آخرین مطالب
.: :.